Позашкільна робота

          Гурток "Джерело"

керівник гуртка Несин О.А.

 Науково-методична проблема гуртка: « Формування у дітей ціннісних орієнтацій та усвідомлення своєї національної гiдностi». 

На сьогодні до числа найбільш актуальних питань освіти належить вивчення поняття про народознавство як науки про конкретний народ, про особливості побуту і трудової діяльності, національний характер, психологію, світогляд, історико-культурний досвід, здобутки у галузі навчання й виховання, суспільно-державний устрій, населення, традиції, звичаї, витоки і особливості культури рідного краю. Особливої уваги у вирішенні проблем позашкільної освіти набувають питання гуманiзацiї освiти та національного виховання, громадянської свідомості, формування у дітей ціннісних орієнтацій та усвідомлення своєї національної гiдностi, місця свого народу як суб'єкта iсторiї у всесвітньому цивiлiзацiйному процесі. Керівником гуртка «Джерело»  є  Несин Олена Анатоліївна.  Процес виховання в гуртку відбувається в контексті повсякденного життя, у формах і способах, притаманних народному побуту і максимально наближених до потреб та інтересів дітей, бо робота в гуртку подається в двох аспектах: пізнавальному та прикладному. Отже, діти одержують не тільки науково достовірні теоретичні знання, а й обов’язково навчаються практично застосовувати їх у повсякденному житті. При цьому керівник гуртка широко використовує ігрові форми роботи і звертає особливу увагу на атрибутику (національний одяг, оформлення світлиці, народні страви, національне житло, тощо), розширює знання дітей про народну культуру, відповідно до їх віку.            

                         З досвіду роботи

   Все частіше звучить переконлива думка: позашкільна освіта – унікальна система роботи з дітьми в позаурочний час. Вона має чудові пізнавальні, просвітницькі, творчі можливості. Діти, обираючи гурток відповідно до своїх інтересів і перебуваючи у творчій атмосфері, мають змогу визначитися з подальшою професією. Дух відвертого спілкування  дорослих і дітей, прагнення відкривати в кожному вихованцеві кращі якості, робити кожну дитину центром уваги, навчити творчо мислити та творити прекрасне – це і є основною метою моєї роботи.

  Розпочинаю свою роботу з гуртківцями з вивчення індивідуальних особливостей кожного. Мене цікавить не лише питання навчання та ставлення до нього, а рівень вихованості дитини, її ставлення до людей різних професій, батьків, друзів, самої себе. До складу гуртка "Джерело» входять діти з різних вікових категорій, тому приділяю велику увагу згуртуванню дитячого колективу, створенню в ньому позитивного морально-психологічного клімату, адаптації кожної дитини в новому колективі.


  Заняття намагаюсь організувати, щоб дітям було цікаво. Тому практикую проведення занять в ігровій формі, проводжу вікторини, конкурси, розповідаю цікаві історії, проводжу екскурсії. Вважаю, що процес навчання дітей має відбуватися на позитивному емоційному тлі, в психологічно комфортних, ситуативно адекватних для дітей умовах.

   Гурткова робота базується на заохоченні і стимулюванні до обраного виду діяльності, а також формуванню в них стійкого інтересу до творчості й потреби у творчій самореалізації. Тому, стало традицією проводити під час занять захист проектів, які учні виконували протягом певного періоду.

   Заняття в гуртку допомагають дітям розумно й цікаво проводити свій вільний час, пробуджує допитливість, любов до знань. 

   Велика робота проведена гуртківцями по вивченню історії рідного краю, свого села, навчального закладу, його минулого та сьогодення. У результаті було представлено презентації "Моє село". 

Під час опрацювання теми  "Моя родина" дітям було запропоновано створити вдома разом з батьками родове дерево.  Це дослідження свого роду дало змогу переглянути фотографії,  альбоми, і захищали проєкти "Мій родовід" ТУТ

При вивченні календарно-обрядової творчості, учасники  збирали фольклорні матеріали своїх родин, жителів села і готуються до захисту проєктів "Колядки, щедрівки моєї родини", "Колядки, щедрівки мого села", "Народні свята зими" ТУТ,  "Весняний цикл свят українців: традиції та обряди" ТУТ , "Цикл свят літнього періоду" ТУТ, "Календарно-обрядова творчість осіннього циклу"ТУТ.

                      




Багато пісень вивчено вихованцями гуртка. Вони є учасниками фольклорних заходів у школі. Так на Андріївських вечорницях, святі Нового року вихованці радували  усіх своїми чудовим співом. ТУТ




Гурток дозволяє поєднувати і використовувати різноманітні форми роботи.   

Їх самостійна робота по виявленню, пошуку, збору та вивченню місцевого матеріалу є для них надзвичайно пізнавальною. У результаті учні оволодівають вміннями і навичками дослідницької роботи, працюють з науковою літературою, збирають і опрацьовують матеріал. Довгою й клопіткою була науково-дослідницька робота  "Варіативність та особливості виконання ліричних пісень (на матеріалі пісень с.Григорівка Новоукраїнського району Кіровоградської області)"  ТУТ    та  " Народні прикмети та повір'я в житті українців ( на матеріалі жителів села Ганнівка Новоукраїнського району Кіровоградської області)"  ТУТ .

               Літо - 2022: разом до перемоги
Участь учасників гуртка у заходах:
День захисту дітей.  Фоточелендж "Дитинство. Яскрава мить".

Конкурс фотографій "Молодь обирає здоров"я" 


Фоточелендж "Морозиво, ласощі"

       
       

Конкурс малюнків "Мій тато найкращий"
                           
  
         
 







  




Немає коментарів:

Дописати коментар