Учням


Профорієнтаційна робота

 Якщо професія стає способом життя,  то ремесло перетворюється на мистецтво   (Ілля Шевельов)

У кожної людини є свобода вибору. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю. Неоднаковий за своїми наслідками.

 Зробити крок чи не робити? Промовчати чи відповісти? Стерпіти чи не стерпіти? Подолати чи відступити? Так чи ні? Куди піти вчитися? Як жити? Що робити?

 Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, - одна з умов відчуття життєвої повноцінності.

 Прагнення «знайти себе», стати «самим собою», індивідуальністю – неодмінна ознака юності.

Своє майбутнє ми визначаємо задовго до останнього шкільного дзвінка. Обираючи професію, стараємося зважити всі «за» і «проти» того чи іншого заняття, що приваблює, «приміряти його на себе».

Вибір професії – чи не найголовніший чинник того, як складеться твоє подальше життя та як ти в ньому будеш себе почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності.

У світі існує близько 50 тисяч професій. Деякі з них – лікар, учитель, продавець – знайомі всім, деякі існують тільки в великих містах; а представників інших дуже мало (наприклад суфлерів). Кожна професія унікальна по-своєму.

Залежно від того, з ким (чим) працює людина, професії діляться на п’ять груп:

1) людина – природа (городник, ветеринар, агро

2) людина – техніка (електрик, слюсар, водій);

3) людина – знакові системи (програміст, секретар);

4) людина – людина (лікар, учитель, продавець);

5) людина – художній образ (актор, художник).

Вибір професії базується на трьох «китах»: ХОЧУ!МОЖУ!ТРЕБА!

Вибір професії – одне з найбільш відповідальних рішень, які приймає людина у житті. Звичайно можна перервати навчання, якщо на третьому курсі інституту ти зрозумієш, що це справа не твоя, а можна через декілька років залишити роботу, яка не подобається. Однак час буде втрачено, та й розчарування  неминуче … Вибір професії, як і будь-який вибір – це прийняття рішення при великій кількості альтернативних варіантів та необхідності  враховувати різноманітні фактори. Є такий вираз: «Щастя-це коли ранком  хочеться йти на роботу, а після роботи – додому».

У вас ще є час визначитися. В цьому вам допоможе сайт в Інтернеті

http://proforientator.info.

КОЖНОГО ДНЯ О 9:00 В УКРАЇНІ ПРОВОДИТЬСЯ ЗАГАЛЬНОНАЦІОНАЛЬНА ХВИЛИНА МОВЧАННЯ ДЛЯ ВШАНУВАННЯ ПАМ'ЯТІ ЗАГИБЛИХ УНАСЛІДОК ЗБРОЙНОЇ АГРЕСІЇ РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ. ПАМ'ЯТАЄМО КОЖНОГО! СЛАВА УКРАЇНІ! ГЕРОЯМ СЛАВА!


* УВАГА! У випадку, якщо попередження про повітряну небезпеку надійде під час запланованих онлайн-уроків, їх формат проведення буде змінено на асинхронний. 
 Дотримуйтесь всіх заходів безпеки, не ігноруйте сигнали тривоги. Бережіть себе! Віримо в наших захисників!


Із 14.03.2022 року ми відновлюємо навчання у дистанційній формі.
Якщо з якоїсь причини ви змінили номер телефону, видалилися випадково із чату вашого класу, не маєте технічних можливостей для відвідування онлайн уроків, то зв'яжіться із класним керівником для подальшої співпраці.
Під час навчання не ігноруйте сигналів повітряної тривоги та переміщайтеся в безпечні місця на період загрози.



Шановні учні, вам на майбутнє учити треба: 1. Предмет історіі необхідний, бо треба знати минуле, а також чітко розуміти, що зараз теж твориться історія. 2. Хімію, щоб могли виготовити бандерівське смузі. 3. Географію, щоб завжди розуміли, де знаходитеся, куди рухатися. 4. Захист України. Знання з цього предмета можете застосувати, надаючи першу невідкладну допомогу. 5. Фізкультуру. Адже інколи потрібно дуже швидко бігати або стрибати. 6. Медіаграмотність, щоб уміти розпізнавати фейки й не поширювати неправдиву інформацію. 7. Фінансову грамотність. Уміти правильно використовувати свої фінанси. 8. Християнську етику. Молитва підтримує морально та психологічно ( з нами Бог). 9. Українську мову. Самі знаєте! 10. Українську літературу. Це невичерпне джерело натхнення: "...і вражою злою кров'ю волю окропіте", "борітеся - поборете, вам Бог помагає", "в своїй хаті своя правда, і сила, і воля", "та прийде час, і ти огнистим видом засяєш у народів вольних колі, труснеш Кавказ, впережешся Бескидом, покотиш Чорним морем гомін волі і глянеш, як хазяїн домовитий, по своїй хаті і по своїм полі", "як добре те, що смерти не боюсь я і не питаю, чи важкий мій хрест", "я буду вічно жити! Я маю в серці те, що не вмирає" І ще, ще і ще! Відшукуємо крилаті вислови в наших майстрів слова! Усім упевненості в наших силах!
Розпочалися канікули     з 28.02.2022 по 13.03.2022.
Якщо є непрочитані книги, обов’язково прочитайте. 

УВАГА!!!
Не підбираємо і не копаємо на вулиці нічого! Цигаркові пачки, незрозумілі циліндрики з дротами і без, флешки, плеєри, телефони та інше.
Особливо, цю гидоту!
Це ПФМ-1 "Пелюсток". Їх можуть скидати з безпілотників у двори, паркові зони тощо.
БУДЬТЕ ПИЛЬНІ!





Рекомендації учням з профорієнтації

☝ Кожен сам обирає свою професію і сам має помилятися та вчитися на своїх помилках.

☝ До порад треба прислухатися, а приймати рішення та діяти - самостійно.

☝ Усвідомте цінність вашого вибору (для себе і для суспільства), вивчайте професію і все, що з нею пов'язано.

☝ Зорієнтуйтеся у конкретній соціально-економічній ситуації (потрібність, престижність, зарплата тощо).

☝ Промовляючи "Я хочу", знайте, що ви можете, і що потрібно за поточних обставин.

☝ Окресліть майбутню професійну мету (мрію), підставте її з іншими цілями (особистісними, сімейними, суспільними).

☝ Побудуйте для себе систему найближчих і подальших перспектив як етапів руху до мети.

☝ Не бійтеся пошуку, ризику, сміливо виправляйте помилки, повертайтеся з неправильно обраного шляху.

☝ Обирати потрібно не тільки професію, а й стиль життя та вид діяльності, який вам підходить.

☝ Будьте відповідальні в рішеннях: життя не знає чернеток.

☝ Майте резервний варіант на випадок невдачі.

☝ Усвідомте труднощі (зовнішні та внутрішні) на шляху до мети.

☝ Для наближення до мрії потрібно багато працювати, читати, думати.

☝ Починайте практичну реалізацію плану з найменшого: щоденного рефлексивного аналізу свого життя.

Помилки під час вибору професії:

  • захоплення з зовнішньою стороною професії;
  • незнання світу професій, вибір "за компанію";
  • невміння розбиратися у своїх здібностях;
  • ототожнення шкільного навчального предмета з професією.
Мінливість погоди вплинула на льодостав: крига тане та підмивається вдень, вночі ж підмерзає.
Діти найчастіше не можуть втриматися від спокуси дослідження і перевірки на міцність “твердої води". Незважаючи на численні попередження і застороги — трагічні випадки трапляються знову і знову.
Батьки! Пильнуйте своїх дітей, не будьте байдужими до їх дозвілля. Ви повинні знати, чим займаються діти і де проводять вільний від навчання час. Не дозволяйте їм без нагляду гратися поблизу річок, ставків, водосховищ, затоплених кар’єрів тощо.
Нещасного випадку на кризі можна свідомо і гарантовано уникнути, дотримуючись лише одного простого правила — не виходити на лід.





Як готувати домашні завдання

Рекомендації учням 1.Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання. 2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.  3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.  4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо. 5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.  6. Між уроками роби перерви. 7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.  8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).  9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день,адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.  10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.  11. Складай план усної відповіді. 12. Перевіряй себе.

Безпека на дорозі - безпека життя
https://learningapps.org/19153928
https://learningapps.org/9504879
https://learningapps.org/4780113
ПАМ’ЯТКА З БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ДЛЯ УЧНІВ
ПІД ЧАС ОСІННІХ КАНІКУЛ
1. Пам’ятайте і виконуйте правила переходу вулиць і доріг.
2. Не грайтесь на тротуарі, біля доріг.
3. Дотримуйтесь правил посадки в трамвай, тролейбус, автобус.
4. На зупинці не стійте близько біля дороги.
5. Не беріть в руки вибухонебезпечні предмети, а у випадку їх виявлення, необхідно повідомити дорослих.
6. Не можна розпалювати вогнища.
7. Не підходьте до ліній електромереж, якщо провід обірваний, повідомте дорослих.
8. Не грайтесь біля залізничного полотна, не кладіть на рейки предмети, не кидайте нічого у вікна потягу.
9. Не лазьте по ярках і на будівельних майданчиках.
10. Обережно користуйтесь побутовими електричними приладами: телевізором, праскою, холодильником.
11. Не відходьте далеко від будинку і не впускайте в квартиру незнайомих людей у відсутності дорослих.
12. Не грайтеся з бродячими собаками і кішками. Мийте руки після ігор перед обідом.
13. У вільний час грайтесь у дворі на дитячому майданчику.
14. Дотримуйтесь відповідних правил поведінки в громадських місцях.
15. Не використовуй піротехнічні засоби - це небезпечно!
16. Для прогулянки вдягайся зручно і тепло, щоб не застудитися.
Увага! Під час канікул відповідальність за життя та здоров’я дітей несуть батьки!     



Шість кроків до грамотності


Помилки у тексті — це дуже прикро: вони як ями на дорозі чи як плями на одязі. ЯкщоВи любите робити усе до ладу, то намагатиметеся писати правильно. Що ж робити, якщо все ж час від часу у Ваших творах, контрольних роботах чи листах трапляються помилки?
 Завчаєте правила української мови напам'ять, але це не допомагає? Звісно, бо такий спосіб не назвеш ефективним. Засвоювати нові знання і навички найкраще на практиці. Почнімо?
 1. Читайте. Це — найперша і найголовніша порада. Раджу взятися за якісну художню літературу — так Ви непомітно для себе запам'ятовуватимете правильне написання слів і розділових знаків, а ще — цікаві вислови та стилістичні прийоми.
 2. Коли сумніваєтеся — зупиніться. Читання хороших текстів привчить Вас до відсутності помилок. А ось коли Ви йтимете вулицею і побачите рекламний плакат, або ж спілкуватиметеся  електронною поштою зі знайомим, у якийсь момент Ви цілком можете подумати: «Тут щось не те». ЯкщоВам впало у вічі щось дивне чи незвичне, це сигнал до того, що час попрацювати!
 3. Придбайте орфографічний словник і посібники з української мови. І щойно Ви «спіткнетеся», читаючи якийсь текст — одразу перевіряйте, чи немає там помилки. Коли Вам дають вивчити готове правило у школі — це одне. Коли Ви зіткнетеся з проблемою і самі її вирішите — це зовсім інше.
 4. Точно так само працюйте і зі власними текстами. Легка тінь сумніву — серйозна перевірка. До речі, багато хто радить обов'язково вимовляти вголос те, що Ви пишете — це дозволить зменшити кількість орфографічних помилок. Спробуйте!
 5. Навіть якщо Вам здається, що тепер Ви пишете правильно, не поспішайте радіти: українська мова потерпає від таких явищ, як суржик і кальки з російської. Цілком можливо, що Ви вживаєте русизми, навіть гадки не маючи про це. Тому раджу попрацювати над стилістикою української мови. Придбайте підручник, а в Інтернеті знайдіть цікаві проекти, де правильне вживання слів і виразів пояснене за допомогою чудових ілюстрацій.
 6. Не соромтеся попросити друга виправляти Вас, якщо Ви пишете чи кажете щось неправильно. До речі, Ви також можете вказувати йому на його помилки. Взаємне вдосконалення допоможе вам стати грамотними.

Пам'ятка
безпечної поведінки під час літніх канікул

Шановні учні та батьки!

     Ось і розпочинаються літні канікули. Пам'ятайте, що літні канікули - це можливість  набратися свіжих сил, оздоровитися, закріпити набуті знання і використовувати їх у домашніх умовах. Звертаємо увагу на організацію відпочинку Вашої дитини  під час канікул. Приділяйте, будь ласка, більше уваги своїй дитині. Залучайте до виконання домашніх обов’язків. Тримайте під контролем проведення дозвілля сина (доньки) за межами дому у вечірній час.

     Як завжди, кожен з нас проведе канікули по-різному. Подорожі, екскурсії, море, гори, походи, багато друзів - все це чекає на вас влітку. Бажаємо усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, захоплюючих мандрівок!

      Але також закликаємо Вас завжди пам`ятати елементарні правила безпеки, щоб літній відпочинок не був зіпсований:

- Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього.

- Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.

- Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.

- Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.

- Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.

- Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил техніки пожежної безпеки.

- Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослим.

- Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.

- Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном.

- Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.

Безпечні весняні канікули                                 https://www.youtube.com/watch?v=2NTpcB994ZA

Дії при виявленні вибухонебезпечних предметів


Безпека під час зимових канікул

07.09 - 11.09 2020


ПАМ"ЯТАЙТЕ!!!

Дорогі діти, вітаю з початком навчального року! 2020 - особливий рік, тож всім бажаю 36.6 та цікавого навчання! В житті багато залежить від вас!






Завдання для дистанційного навчання

 дивіться на головній сторінці у правій 

стороні  блогу для свого класу.

Виконані завдання (фото) присилаємо для перевірки  після кожного уроку!

-----------------------------------------------------------------------------
УВАГА!
ПАМ’ЯТКА на канікули
                                               ШАНОВНІ  УЧНІ, ПАМ’ЯТАЙТЕ!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
–Будьте завжди уважні та обережні.
–Не поспішайте і йдіть тільки тротуаром, а якщо його немає,то узбіччям назустріч транспорту.
–Переходьте вулицю тільки по пішохідних переходах.
 –Переходьте вулицю тільки на зелене світло світлофора для пішоходів.
–При переході вулиці треба впевнитись у цілковитій безпеці;спочатку подивитись праворуч та ліворуч і якщо немає транспорту-перейти.Особливо зверніть увагу на транспорт,що стоїть.
–Не перебігайте дорогу перед  транспортом,що рухається близько.
–Особливо будьте уважні в пізній час.Вночі відстані здаються більшими, а швидкість меншою.
–Входити і виходити з транспорту можна тільки при повній його зупинці.
–Автобуси,автомобілі,що стоять на зупинці,треба обходити тільки позаду,а трамваї- попереду.
–Категорично забороняється гратись на проїжджій частині дороги, кататись на ковзанах.
–Рух на велосипедах  по вулицях дозволяється з 14 років.
–Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки.
–Не грайтесь з сірниками- це може спричинити пожежу.Будьте  обережні в поводженні з електроприладами,особливо якщо вони ввімкнені в електромережу.
–Будьте обережні поблизу ліній електропередач.
–Дотримуйтесь правил безпеки в поводженні з хімічними реактивами та предметами побутової хімії.
 –Дотримуйтесь безпеки при користуванні газом та газовою апаратурою.
–У випадках пожежі викликайте пожежну допомогу по телефону 101.
–Якщо відчули запах газу, дзвоніть по тел.104.
–При виявленні невідомих предметів у вигляді ящиків, металевих стаканів,циліндрів,товстого олівця,груші...необхідно сповістити про це дорослих – ці предмети можуть виявитить вибухонебезпечними.З ними не можна виконувати ніяких  дій- це небезпечно для життя.
–Будьте обережні поблизу водоймів,під час купання та катанні на човні.
–Дотримуйтесь заходів безпеки в період льодоставу та льодоходу.
–Будьте обережні на льоду.
–Будьте уважні при користуванні ліфтом, виконуйте всі вимоги інструкцій. Не бажано їздити в ліфті з незнайомими людьми.
–Ні в якому випадку не лізьте в шахту ліфта.
–Будьте обережні біля відкритих вікон та балконів.
–Будьте уважні при збиранні грибів та ягід, особливо їх незнайомих різновидів.
–Знаходячись в лісах та лісосмугах,будьте завжди уважні.
–Будьте  обережні при споживанні продуктів харчування.
–Мийте руки перед   їжею.
–Дотримуйтесь правил особистої гігієни.
–Пам’ятайте про правила  користування колючими та ріжучими предметами.
–Будьте обережні з медичними препаратами та інструментами.
–Дотримуйтесь правил техніки безпеки при користуванні спортивними знаряддями.
–Будьте обережні при контактах з незнайомими людьми.
–Не знаходьтесь на вулиці до пізнього часу.
–Намагайтеся дотримуватися правил етики та естетики.
Бути вдома після 21.00.
Бережіть своє здоровя та життя.
      Заборонено !         Куріння в громадських місцях !
      Заборонено !         Вживання слабоалкогольних напоїв до 18 років.
      Заборонено !         Вживання міцних напоїв  до 21 року.
       За порушення передбачено адміністративну відповідальність.















ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ДЛЯ УЧНІВ ШКОЛИ


ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ДЛЯ УЧНІВ ШКОЛИ
I. Навчання
1. Наполегливо оволодівати знаннями.
2. Займатися самоосвітою,всебічно розвивати свої здібності.
II.Закон естетики
1. Дбайливо ставитися до зовнішнього виду,проявляти гарний смак в одязі,манери поведінки,бути скромним та стриманим.
2. На заняття приходити в шкільній формі, без прикрас.
III.Закон відповідальності.
1. Не запізнюватись на уроки.
2. Систематично приносити медичні довідки або пояснення від батьків з приводу пропуску уроків.
IV.Закон кордону
1. Без дозволу адміністратора школи або класного керівника не виходити за межі школи під час навчального дня.
V. Закон бережливого ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.
1. Не палити в приміщенні школи та на території школи.
2. Не приносити в школу небезпечні для здоров’я предмети.
VI. Закон з техніки безпеки та правил дорожнього руху.
1. Знати і виконувати правила дорожнього руху, пожежної безпеки.
2. Брати участь у суспільно – корисній праці. Ретельно дотримуватись правил дисципліни праці, правил техніки безпеки, санітарії, гігієни.
VII.Закон толерантності.
1. Поважати батьків та старших. Бути уважним і ввічливим з оточуючими людьми.
2. Виявляти повагу один до одного, до вчителів, працівників школи.
3. Категорично забороняється використання ненормативної лексики.
4. Вирішувати конфліктні ситуації шляхом переконань. Забороняється застосовування силу, агресію для вирішення будь – яких проблем.

Завдання Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика

7 клас
І. Напишіть твір-роздум на тему «Чого б ти не навчався, ти навчаєшся для себе» (1 стор.).
12 б.
ІІ. Запишіть слова, вставляючи, де потрібно, м’який знак чи апостроф

Козац…кий, кін…чик, медал…йон, мен…ший, тон…ший, чотир…ох, чотир…ма, черв…як, св…ято, моркв…яний, з…єднати, мавп…ячий, подвір…я, св…ященик, матір…ю.
5 б.
ІІІ. Запишіть числівники словами в родовому та орудному відмінках. Один із числівників уведіть у речення.

6, 13, 25, 374.
5 б.
IV. Із поданих слів утворіть словосполучення. Із будь-якими двома складіть речення, підкресліть їх головні та другорядні члени.
Дякувати, сусід; опанувати, знання; екзамен, історія; звернутися, адреса; йти, гриби; сумувати, рідня; турбуватися, батьки; обурюватися, вчинок; пропустити, хвороба; ходити, вулиця.
7 б.
V. Відредагуйте речення.
1.Він самий найкращий в групі. 2. Ранковий рейс більш зручніший. 3. Гепард – сама швидка тварина у світі. 4. Вистава розпочнеться в дев’ятнадцять годин. 5. Завезли лікувальні препарати, успішно пройшовши випробування. 6. Зачепившись за гілку, у Дмитра розсипалися всі фрукти. 7. У відповідності розкладу кожний урок продовжується сорок п’ять хвилин.
7 б.
Максимальна кількість балів – 36

Завдання Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика

9 клас
І. Висловіть свої міркування про думку Ж.Елюзі (1,5 –2 стор.):

«Два найбільші винаходи в історії: книгодрукування, що посадило нас за книги, і телебачення, що відірвало нас від них».
12 б.
ІІ. Складіть статті для тлумачного словника на слова:

берегиня, герб, громадянство. Статті проілюструйте самостійно складеними реченнями-прикладами.
6 б.
ІІІ. Запишіть числа й одиниці мір словами (з варіантами, якщо є). Два з них уведіть у речення.

36 км; 3,45 ц; 50 кг; 12,5 т; 0,70 г; 132%; 26,4 км; 27,5 м.
6 б.
IV. Запишіть слова, знявши риску.
Ненька/Україна, раз/у/раз, не/сьогодні/завтра, з/діда/прадіда, до/речі, не/до/вподоби, ні/що, будь/ласка, ні/в/якому, міні/футбол, ні/з/ким, з/по/між, західно/німецький, в’єтнамсько/український, екс/чемпіон, радіо/гурток, ріка/Дніпро, все/одно, не/зважаючи/на, пів/Хрещатика, дівчина/красуня.
7 б.
V. Уявіть, що ви пасажир поїзда чи пароплава. За вікном «пробігають» різноманітні краєвиди. Відтворіть їх за допомогою односкладних речень. Визначте вид кожного речення.
14 б. (12 б. – текст, 2 б.- види речень)
Максимальна кількість балів – 45

Паспорт літературного твору

1.Автор.

 2. Назва твору.

 3. Літературний рід.

 4. Жанр.

 5. Основна думка.

 6. Тема.

 7. Ідея.

 8. Проблематика.

 9.Сюжет.

 10. Композиція.

 11. Характеристика  образів.


 12. Висновок.



Стилі і жанри мовлення


Назви
 стилів

Жанри,
 в яких стиль реалізується
Основні ознаки жанрів і стилів мовлення
Мета мовлення
Сфера спілкування
Форма реалізації стилю
Мовні особливості стилів

Розмовний

спілкування
обмін інформацією, думками, враженнями; прохання чи подання допомоги, виховний вплив
Побутові стосунки з родичами, друзями, знайомими
діалог
широко використовуються побутова лексика, фразеологізми, емоційно-забарвлені і просторічні слова, звертання, вставні слова, вигуки, неповні речення тощо
Науковий
дисертація, монографія, стаття,          підручник,   лекція, відгук, анотація,      рецензія
повідомлення про результати наукових досліджень, систематичний виклад певних знань
наука, техніка, освіта
монолог
характерні мовні засоби: терміни, спеціальна фразеологія, складні синтаксичні конструкції; повні речення; логічність, точність, обґрунтованість викладу
Офіційно-діловий
закон, кодекс, статут, наказ, оголошення, доручення, розписка, протокол, акт, інструкція, лист тощо
регулювання офіційно-ділових стосунків
офіційно-ділові стосунки
монолог (діалог)
переважають стилістично нейтральні мовні засоби, стандартна канцелярська лексика, складні речення; відсутні емоційно забарвлені слова; виклад гранично точний
Публіци-стичний
виступ, нарис, публіцистична стаття, памфлет, фейлетон, дискусія
обговорення, відстоювання і пропаганда важливих суспільно-політичних ідей, сприяння суспільному розвитку
громадсько-політичне життя
монолог (діалог)
використовуються: суспільно-політична лексика, емоційно забарвлені слова, риторичні запитання, вигуки, повтори; тон мовлення пристрасний, оцінний (іронія, сарказм, захоплення, гнів)
Художній
трагедія, комедія, драма, водевіль, роман, повість, оповідання, поема, вірш, байка, епіграма
різнобічний вплив на думки і почуття людей за допомогою художніх образів
мистецтво слова
монолог
застосовуються всі мовні засоби, особливо широко – слова в переносному значенні


Орієнтовний план характеристики художнього образу                    (персонажа)

І. Вступ. Місце персонажа в системі образів твору.

ІІ. Основна частина. Характеристика персонажа як певного соціального типу.

 1. Соціальне і матеріальне становище.

 2. Зовнішній вигляд.

 3. Своєрідність світосприйняття і світогляду, коло розумових інтересів, схильностей і звичок:

а) характер діяльності і основних життєвих поривань;
б) вплив на оточуючих (основна сфера, види і типи дії).

 3. Область відчуттів:

а) тип ставлення до оточуючих; 
б) особливості внутрішніх переживань.

 4. Авторське ставлення до персонажа.

 5. Які риси особистості героя проявляються у творі:

 а) за допомогою портрета;
 б) в авторській характеристиці;
 в) через характеристику інших дійових осіб;
 г) за допомогою передісторії або біографії;
 д) через ланцюг вчинків;
 е) у мовній характеристиці;
 ж) через «сусідство» з іншими персонажами;
 з) через навколишнє середовище.

ІІІ. Висновок. Яка суспільна проблема призвела автора до створення даного образу

Немає коментарів:

Дописати коментар